Intake- eerste controle

Zodra je weet dat je zwanger bent kun je ons bellen voor een afspraak. Het liefst plannen we je intakegesprek tussen de 8 - 9 weken zwangerschap, maar als je toch al wat verder bent, dan plannen we de afspraak zo snel mogelijk.

Nadat je je hebt aangemeld krijg je een mailtje met alvast wat informatie. Bij deze mail zit ook een link naar een vragenlijst met allemaal vragen over je gezondheid. Als voorbereiding voor het gesprek is het fijn dat je deze lijst invult en meeneemt of terugmailt.

Tijdens het intakegesprek verzamelen we allerlei gegevens: persoonsgegevens, de medische voorgeschiedenis van jou en je partner en die van jullie families. Al deze gegevens bepalen mede welke zorg je nodig hebt en eventueel extra onderzoeken we bij jou kunnen doen. De lijst die je hebt ingevuld helpt ons om compleet te zijn.

Naast de vragen zullen we een aantal onderzoeken doen. We meten je bloeddruk en je gewicht. Ook kijken we na de 8 weken even met de echo als je dat zou willen. Wat de voor- en nadelen zijn zullen we dan aan je uitleggen.

Het tweede gedeelte van de intake bestaat, als je dat zou willen, uit een counseling (uitgebreide uitleg) over de prenatale screening. Dit zijn onderzoeken naar de gezondheid van jullie baby die jullie kunnen laten doen.

Je kunt meer vinden via deze link: https://www.onderzoekvanmijnongeborenkind.nl/

Aan het eind van de intake krijgen jullie een aanvraag voor algemeen bloedonderzoek mee en naar aanleiding van jullie keuze wat betreft de prenatale screening, zullen we de noodzakelijke echo’s daarvoor aanvragen.

Tijdens het hele gesprek is er natuurlijk ook altijd tijd voor vragen van jullie kant, dus stel ze gerust.