Onze visie op zwangerschap en geboorte is:

Een nieuw leven vergt zorg op maat!

Wat betekent dat nu precies? We willen heel graag aan jullie wensen tegemoet komen in deze bijzondere periode van jullie leven. Een zwangerschap en bevalling is ons inziens meer dan het medisch begeleiden alleen. Je hebt vragen en onzekerheden, maar ook wensen over hoe jullie de begeleiding bij de geboorte van jullie kindje willen.

Binnen Nederland zijn er kaders waarbinnen de verloskundige zorg is geregeld. Hierbij is de zorg onderverdeeld in eerste, tweede en soms derdelijns zorg. In de eerstelijns zorg gaat het over de normale zwangerschap zonder complicaties, een verloskundige begeleidt hierbij de zwangerschap. In de tweedelijnszorg zijn er wel wat medische problemen in de zwangerschap en daarbij is de gynaecoloog verantwoordelijk voor de zwangerschap/bevallingsbegeleiding. Daarnaast is er ook derdelijns zorg, hierbij zijn er complexe problemen in de zwangerschap. Gelukkig komen er maar heel weinig vrouwen in de derde lijn terecht.

Binnen deze kaders zijn er regels en protocollen waarbij er indicaties zijn voor tweede- of zelfs derdelijns zorg. Wij zullen indien er een medische indicatie voor tweedelijns zorg bestaat deze met je bespreken. Daarbij bespreken we ook jouw visie en jouw wensen betreffende de zorg. Samen willen we dan een plan maken voor de beste zorg voor jou en jullie kindje.