Klachten

Heb je een klacht? Blijf er dan niet mee lopen!
Hoe gaan we in onze praktijk om met klachten? Wat kun je doen als je ergens niet tevreden over bent? Lees verder als je meer wilt weten over onze klachtenregeling.

Vertel ons wat je dwarszit!
Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt. Ook als je het moeilijk vind om het tegen de persoon zelf te zeggen, zeg het dan gerust tegen een ander.

We maken graag een afspraak voor een gesprek.
Het kan gebeuren dat we nét even geen tijd hebben als jij iets met ons wilt bespreken. Dat is vervelend. Maar we vragen je begrip hiervoor. Ons werk is niet altijd goed te plannen en bevallingen kunnen nu eenmaal de hele dag plaatsvinden. We maken graag een aparte afspraak met je. Dan hebben we rustig de tijd om te praten.

Een klacht indienen
Als je het gevoel hebt dat dingen onbespreekbaar zijn, of als je vindt dat het niet goed afgehandeld is, dan kun je je wenden tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris van het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg.

Mocht de klachtenfunctionaris niet slagen in een goede afhandeling dan kun je terecht bij de Geschilleninstantie Verloskunde.

Voor hulp bij het opstellen van je klacht kun je terecht bij het Adviespunt Zorgbelang, een onafhankelijk bureau voor hulp bij klachten. Deze hulp is gratis. Het algemeen telefoonnummer van de Afdeling Informatie- en Klachtopvang van de Zorgbelangorganisaties is 0900-2437070.